Home / סקירות והמלצות / הרכישות המוצלחות שלי בשנתיים האחרונות
הרכישות המוצלחות שלי בשנה האחרונה

הרכישות המוצלחות שלי בשנתיים האחרונות

בדיג בצלילה חופשית כמו בכל תחביב ימי כחלק מהתחזוקה וההתקדמות שלנו בתחביב אנו מתחדשים על בסיס קבוע בהרבה ציודים ואביזרים.

בשנתיים האחרונות היו לי כמה רכישות מוצלחות במיוחד שהיוו שדרוג משמעותי וקפיצת מדרגה בין אם בצלילה, בדיג, בבטיחות ובטיפול והכנת הדגים . אני מקווה שתמצאו את הסקירה הזאת שימושית.

סנפירי קרבון C4 Red Falcon

סנפיר קרבון C4 Red Falcom - עם לוקוס אירדי במשקל 4 קילו

אחרי 5 שנים של צלילות עם זוג להבי קרבון של מותג מוביל שהייתי מאד מוצה מהם, במהלך חופשה באילת בקיץ גיליתי סדקים ב2 הלהבים והבנתי שהגיע הזמן להתחדש. קיבלתי המלצות חמות ממספר חברים שרכשו את סנפירי הקרבון החדשים של C4, ביקור בדוגית גרם לי לקנייה אימפולסיבית של הסנפיר החדש של סי4 דגם RED FALCON בדרגת קשיחות מדיום, על-פי הנחיות היצרן הגובה ומשקל שלי (189 ס"מ וכמעט 90 קילו) זו רמת הקשיחות המומלצת. הלהבים ארוכים מאד 87.5 ס"מ בעלי מסילת גומי לכל אורך הסנפיר, עם זווית של 29 מעלות המאפשר פרופיל יותר אווירודינמי ועשויה מסיבי קרבון מסוג T700 החזקים במיוחד השזורים בצורה ייחודית ל C4.
הצלילה הראשונה עם הסנפיר החדש פשוט השאירה אותי פעור פה!

מעבר לעובדה שתמיד כיף לצלול עם ציוד חדש, הביצועים של הסנפיר פשוט הדהימו אותי! גם בטילוף על פני המים וגם בירידה ועלייה הגעתי למהירות שיא שלא הכרתי עד היום! כמובן שבמהלך צלילות דיג אני לא מטלף מהר (אלא להיפך בדיוק) והסנפיר החדש מאפשר לי לצלול ולעלות לפני המים במינימום תנועת רגליים ומאמץ והדבר מורגש גם בנוחות ובזמני התחתית שלי. לכל מי שמתלבט איזה להבי קרבון לקנות אז אני ממליץ נלהב, אל תחשבו פעמיים!

פרטים נוספים על הסנפיר כאן.

סכיני פילוט Bubba Blade

אני לא חובב בישול אלא בעיקר חובב של אוכל טוב אבל מאחר ואני הדייג בבית אני אחראי על הכנת הדגים ואצלי בבית תמיד יש ביקוש לסביצ'ה וקרפצ'יו. היו לי סכיני פילוט לא מוצלחים במיוחד ותקופה ארוכה הייתי מפלט עם סכיני שף רגילות ורציתי להתחדש בסכין פילוט שתהיה ממש טובה ונוחה לפילוט דגים גדולים וכשנתקלתי בסרטון הזה, עשיתי את הבחירה שלי, סכין במחיר סביר מאד 54.9$ , החלטתי להזמין 2 סכינים: את הדגם הרחב לדגים גדולים וגם סכין פילוט צרה (Tapered flex knife) לדגים קטנים יותר. את 2 הסכינים הזמנתי עם להב באורך 9 אינטש אבל יש באתר מגוון שלם של מידות ודגמים.

זוג סכיני פילוט של בבה בלייד - Bubba Blade

ניצלתי את העובדה שאח שלי היה בארצות הברית, ניסיתי להזמין מאתר היצרן אבל משום מה אי אפשר היה לשלם שם עם כרטיס אשראי הבינלאומי שלי (אפשר עם כרטיס אמריקאי בלבד) כשפניתי לשירות לקוחות שלהם קיבלתי המלצות על 2 אתרים שאפשר להזמין שם בלי בעיה. בסופו של דבר הזמנתי מאתר הבא:

http://www.tackledirect.com/bubba-blade-bb1-9f-9in-flex-fillet-knife.html

http://www.tackledirect.com/bubba-blade-bb1-9tf-9in-tapered-flex-knife.html

מה גם שהזמנה מעל 100$ חסכה לי גם את עלויות המשלוח.

אתר נוסף שניתן להזמין בו את הסכינים הוא ומציע משלוחים לישראל בעלות די נמוכה הוא http://www.maguro-pro-shop.com/

שמציע אצת הסכינים במחיר קצת יותר גבוה אבל מציע הרבה מבצעים והטבות אז שווה לעשות בדיקה לפני שמזמינים.

אני מאד מרוצה מהסכינים. הסכינים מאד חדות וגמישות, אני מפלט את כל הדגים שאני תופס (כולל הלוקוסים) ואני ממש נהנה לפלט איתם דגים, כולל לוקוס אדום במשקל של 6 קילו שניקיתי די בקלות. אחד היתרונות בפילוט דגים שלא צריך לקסקס אותם וכשמדובר בלוקוס אדום זה בהחלט יתרון משמעותי 🙂

לוקוס אדום אחרי פילוט

מכונה לאריזת ואקום ביתית

מי לא מכיר את זה שכשמפשירים דג קפוא והוא יוצא קצת יבש?

שנים הייתי אורז את הדגים בתוך שקיות אשפה גדולות ועוטף אותם פעמיים או עוטף אותם בניילון נצמד ואז בתוך שקית, אבל כמעט תמיד הדגים שיוצאים מהמקפיא היו יוצאים קצת יבשים. וכל זה השתנה אצלי אחרי שהתארחתי אצל חבר שהראה לי את ערכת הבישול בואקום שהוא קנה. לא התחשק לי להשקיע מאות שקלים במכונה אבל כשמצאתי אותה במחיר כזה משתלם כולל משלוח לישראל לא חשבתי פעמיים. והתוצאה שווה כל שקל.

קישור מומלץ לרכישת מכונת אריזה בואקום

פילטים של לוקוס ארוזים בואקום

 

רובה הסי-וולף פרדטור

לוקוס אדום במשקל 8.35קילו עם רובה סיוולף פרדטור 105
אינטיאס במשקל 4 קילו שקיבל יריית שיתוק מהפרדטור

אני צולל עם הפרדטור 105 כבר למעלה משנה, כתבתי עליו את הפוסט הזה באוקטובר 2015. ומבחינתי הוא רובה מושלם (לא רובה למתחילים) ומתאים לעומקים בהם אני עובד. רובה מדוייק מאד, ירייה כמעט ללא רתע, הרובה באורך הנכון בשבילי, לא ארוך מידי ועם ירייה חזקה ועוצמתית. בינתיים הוא הפך לרובה מאד פופולרי לא רק בעולם אלא גם בישראל והרבה חברים טובים השתדרגו לפרדטור, בתמונה צחי מיימון עם הפלמידה שתפס בחודש אוקטובר:

צחי מיימון עם הפלמידה שתפס עם הפרדטור בחודש אוקטובר 2016

סכין X-BLADE של רוב אלן

חוץ מלהרוג דגים סכין טובה יכולה להציל חיים.

סכין צלילה חופשית Rob Allen X-Blade

אחרי תקרית מאד לא נעימה שקרתה לי למדתי מה החשיבות של צלילה עם סכין חדה ונוחה ומאז אני לא הולך לצלול בלי סכין. אני בחרתי בסכין של רוב אלן מכמה סיכות: היא מאד נוחה לי ביד, יש לי כף יד גדולה ואני אוהב סכינים שאפשר לתפוס חזק מכל הלב.
להב הסכין מסיבית ומאד חדה ובמקרה של מצוקה מתחת למים אפשר לסמוך עליה שתחתוך בקלות בניסיון הראשון חוטי דיג עבים / מונו / דיינמה / חוט של רשת או שאראק מבלי לבזבז יותר מידי חמצן.

סט שנירקול לבת שלי

אין דבר יותר כיפי מאשר לצלול בים עם הילדים, לפני הנסיעה עברתי עם אלה, בתי הבכורה, בדוגית הצטיידנו בחליפת צלילה/גלישה גמישה במיוחד של חברת Adventure At Nature  וסט שנורקל ומסיכה לילדים כמובן בצבע ורוד שהיא מדדה ובחרה של מארס, ובאילת ההשקעה השתלמה, נכנסה איתי בטילוף לסטי"ל ושנירקלה איתי את כל הריפים בשמורת אלמוג מחוף אקווה ספורט ועד לסלע משה והתרגשה לזהות המון סוגי דגים כולל דגי ליצן, לוקוסים, מורנה, קיפודי ים, ברקודה והרשימה עוד ארוכה…

אלה בשנירקול בחוף אלמוג

 

מצלמת גופרו הירו 4 בלאק

דגי ליצן בריף האלמוגים באילת מתוך צילום וידאו בגו פרו 4 בלאק

מצלמת הגופרו השלישית שלי. הייתי מהראשונים שמיהרו לרכוש מצלמת גופרו ולצלם במהלך צלילות הדיג, לפני שנה וחצי מצלמת הגופרו הירו 2 הישנה שלי אבדה בים, ועם קבלת רובה הפרדטור מיהרתי לרכוש את ה-גופרו 4 בלאק. מצלמה מדהימה, ונוחה, יותר קומפקטית מהדגמים הראשונים, ובעלת מנגנון הגנה למניעת פתיחה של המארז מתחת למים (הגופרו הראשונה שלי היתה מחוברת לרובה ונפתחה מתחת למים מהרתע של הירייה) הצילום מתחת למים מוסיף המון לחוויית הדיג, הצלילה ובעיקר מלמד אותי המון על הטעויות שעשיתי והכי חשוב מנציח את רגעי השיא ומחייה אותם שוב ושוב. היתרון החשוב של מצלמת הגופרו ביחס למצלמות הזולות בשוק ( כדוגמת מצלמת ה- SJ ומרבית המתחרים הזולים) הוא תפריט זווית הצילום (FOV – Field Of View) . ומאפשרת בחירה בין זווית רחבה של 170 מעלות , בינונית 127 מעלות וזווית צרה של 90 מעלות.
מי שמחבר את המצלמה לרובה ורוצה שיראו את הדגים כמה שיותר טוב מומלץ לו לבחור בזווית צרה של 90 מעלות. בצילום מהראש כמו שאני מצלם אני רוצה לתפוס יותר מה שקורה מסביב וגם שיראו את הדגים מספיק טוב ולכן אני מצלם בזוית צילום של 127 מעלות (מדיום).

לדוגמה: תמונה הראשונה: ירייה בלוקוס אירדי במשקל 4 קילו בראות די טובה מטווח בינוני, בתמונה הדג על החץ והמונו כבר מתוח – מרחק של מעל 6 מטר מהמצלמה!

ירייה בלוקוס אירדי במשקל 4 קילו בראות די טובה מטווח בינוני
במרבית המצלמות הזולות יש רק זווית צילום רחבה של 170 מעלות ובעייני זו זווית הצילום שהכי פחות מתאימה לצילום בדיג בצלילה חופשית בישראל. והסיבה היא שהדגים יוצאים ממש קטנים ואם הראות לא טובה אז בכלל לא רואים אותם בצילום. אני הגעתי למסקנה שזווית הצילום הרחבה מתאימה אך ורק בתנאי ים עם ראות קריסטל.

בתמונה הבאה: לוקוס אירדי במשקל 4 וחצי קילו בראות פחות טובה נמצא במרחק 4-5 מטר ממני לפני הירייה – זווית צילום 170 מעלות.

ירייה בלוקוס אירדי במשקל 4 וחצי קילו בזוית צילום 170 מעלות בראות סבירה

לאחרונה גופרו יצאו עם דגם ה-גופרו 5 בעייני למי שכבר יש מצלמת גופרו 4 בלאק אין שום סיבה לשדרג ל5.  גם הפונקציות החדשות המבדילות מהגופרו 4 לא רלבנטיות לצילום דיג בצלילה חופשית. עם זאת אני מניח שאם המצלמה שלי הייתה הולכת לאיבוד או טובעת מה שסביר שיקרה מתישהו אז בהחלט הייתי מזמין את הגופרו 5.

אם אתם קצרים במזומנים ומחפשים אלטרנטיבה זולה לגופרו לצילום דיג בצלילה חופשית, הייתי מנסה את אחת המצלמות הבאות שמצלמות בזוית צילום מתאימה:

  • מצלמה 1 FIREFLY המצלמת בזוית צילום של 120 מעלות באיכות 1080 ו- 60 פריים לשנייה.
  • מצלמה 2 Y8 המצלמת בזוית צילום של 140 מעלות באיכות 1080 ו 30 פריים לשנייה.

אני מקווה שתמצאו את הפוסט הזה מעניין ושימושי , אשמח לקבל תגובות כאן למטה וכמובן לקבל גם המלצות על קניות מומלצות של מוצרים שנותנים ערך מוסף רב וכמובן רלבנטים לדיג בצלילה חופשית.

About Spearo

דייג בצלילה חופשית עבורי הוא דרך חיים, ספורט ממכר, תחביב מדהים וסוחף, מקום לבריחה מהשגרה לרוגע וניתוק מוחלט מהחיים ובו בזמן משאב אדיר לאדרנלין ואנרגיות. זהו התחביב שלי ב"ה" הידיעה, דייג בצלילה חופשית. מאחר ומדובר בספורט עם סכנת התמכרות קשה תחשוב פעמיים לפני שאתה ממשיך לקרוא בבלוג הזה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*